Logo

DĖMESIO

 

Informuojame, kad vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės rekomendacijomis Valstybinė miškų tarnyba priima lankytojus aptarnavimo padaliniuose visoje Lietuvoje, tačiau gyventojų patogumui ir toliau teikiame visas paslaugas nuotoliniu būdu!

Visos konsultacijos ir informacija (darbo valandomis) Valstybinėje miškų tarnyboje ir Valstybinės miškų tarnybos Miškų ūkio priežiūros skyriaus regionuose (priėmimo dienomis) teikiamos tik iš anksto užsiregistravus.

Atkreipiame dėmesį, kad nuo 2021 m. rugsėjo 13 d. keičiasi paslaugų teikimo tvarka Valstybinėje miškų tarnyboje ir jos regioniniuose centruose, susijusi su Lietuvos Respublikos Vyriausybės įtvirtintu reikalavimu turėti galimybių pasą. Nuo 2021 m. rugsėjo 13 d. visos kontaktinės (ne nuotolines) paslaugos, bus teikiamos asmenims vyresniems nei 16 metų, uždarose erdvėse, tik su galimybių pasu, ES skaitmeniniu vakcinacijos pažymėjimu arba dokumentu, įrodančiu, jog lankytojas/interesantas tikrinosi, ar neserga COVID-19, kaip yra numatyta Vyriausybės nutarime.

Prašymus ir visus būtinus dokumentus ir toliau galima siųsti elektroniniu paštu vmt@amvmt.lt arba naudojantis e. pristatymo sistema https://www.post.lt/lt/e-pristatymas

Su darbuotojais galite susisiekti el. paštu arba mobiliaisiais telefonais, kurie nurodyti Valstybinės miškų tarnybos kontaktuose.


Rugsėjo 20 d. Europos Taryboje vyko Aplinkos darbo grupės posėdis dėl naujų pastangų pasidalijimo ir žemės naudojimo, žemės naudojimo keitimo ir miškininkystės (LULUCF) sektoriaus reglamentų teisinio pasiūlymo. Europos Komisijos atstovai pristatė siūlomų reglamentų nuostatas, šalims narėms keliamus reikalavimus bei metodinius nurodymus. Posėdyje kartu su LR Aplinkos ministerijos Klimato kaitos politikos skyriaus vedėja ir Lietuvos aplinkos apsaugos atašė ES dalyvavo Nacionalinės miškų inventorizacijos skyriaus klimato kaitos grupės vyriausioji specialistė Vaiva Kazanavičiūtė.
Naujame pastangų pasidalijimo reglamente (PPR) numatomi kiekvienai ES valstybei narei priskiriami tikslai 2021 - 2030 m. laikotarpiu sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų emisijas iš ES apyvartinių taršos leidimų prekybos sistemoje nedalyvaujančių sektorių (energetika, pramonės procesai, žemės ūkio ir atliekų sektorius). Pagal naująjį PPR, kaip ir pagal dabar galiojantį pastangų pasidalijimo sprendimą iki 2020 m., šalims narėms priskiriami tikslai ŠESD emisijoms iš ES apyvartinių taršos leidimų prekybos sistemoje nedalyvaujančių sektorių sumažinti tam tikru procentiniu kiekiu lyginant su 2005 m. (Lietuvai numatytas tikslas: -9 proc.), taip pat bus nustatytos kasmetinės ŠESD emisijų kvotos. Daug diskusijų sukėlė PPR numatytas įsipareigojimų pradžios taškas - 2020 m., šalys narės kėlė klausimą, ar toks įsipareigojimų pradžios taškas nesukurs skirtingų teisės aktų ir įsipareigojimų dubliavimo, kadangi šiuo metu galiojantis pastangų pasidalijimo sprendimas apima laikotarpį iki 2020 m. įskaitytinai. Valstybės narės klausė kokie kompensavimo mechanizmai ir kuriam laikotarpiui (tik pirmiesiems įsipareigojimų metams, ar visam laikotarpiui) bus numatyti šalims, kurios iki 2020 m. turėjo galimybę padidinti ŠESD emisijas dėl ekonomikos konvergencijos. ES valstybių nuomonės išsiskyrė ir dėl pradinio emisijų sumažinimo taško nustatymo - dalis šalių narių pritarė Komisijos siūlymui ŠESD emisijų mažinimo pradiniu tašku pasirinkti 2016 - 2018 m. emisijų vidurkį, tuo tarpu kitos šalys narės (tarp jų ir Lietuva) išreiškė nuomonę, kad toks emisijų mažinimo pradžios taško nustatymas nėra tinkamiausias, kadangi kyla grėsmė, jog nebus atsižvelgta į ankstesnes valstybių narių pastangas iki 2020 m. pasiekti daugiau nei numatyti įsipareigojimai. Komisija patvirtino, kad yra numatytos kompensavimo priemonės šalims narėms iki 2020 m. turėjusioms galimybę padidinti ŠESD emisijas, reglamente taip pat numatyta galimybė panaudoti dalį LULUCF sektoriaus ŠESD absorbcijos kaip kreditus, padengiant dalį kitų ES apyvartinių taršos leidimų sistemoje nedalyvaujančių sektorių emisijų.
Pristatydami LULUCF reglamento pasiūlymą Komisijos nariai akcentavo, kad būtina
atsižvelgti į Kioto Protokolo apskaitos pabaigą ir supaprastinti LULUCF apskaitos taisykles, pritaikyti naujų tikslų siekimui, įtvirtinti dvigubo lankstumo tarp LULUCF ir kitų PPR sektorių galimybę. Naujasis Reglamentas remiasi šiuo metu galiojančiu ES LULUCF Sprendimu 529/2013/ES, JTBKKK ir KP metodika. Reglamente įtvirtinta siekiamybė išvengti dvigubos apskaitos - Komisija siūlo pereiti prie vienos apskaitos sistemos, atsisakant šiuo metu naudojamos KP metodologijos, pereinant tik prie žemės naudojimo kategorijomis grindžiamos apskaitos (JTBKKK). KP apskaitos metodologija dėl veiklos išlikimo toje pačioje kategorijoje pakeičiama šiek tiek lankstesne metodologija, kuomet po tam tikro pereinamojo laikotarpio nauja žemės naudojimo kategorija pereitų į ilgalaikės žemės naudojimo kategoriją (pereinamojo laikotarpio trukmės išimtis taikoma naujai įveistų/atsodintų miškų kategorijai). Taisyklė, kad LULUCF sektorius turi generuoti tik absorbciją, o ne emisijas, bus išlaikoma ir naujajame reglamente. Reglamente numatytos lankstumo priemonės, kaip būtų galima panaudoti dalį LULUCF sektoriaus ŠESD absorbcijos kitų ES apyvartinių taršos leidimų sistemoje nedalyvaujančių sektorių emisijoms padengti ir atvirkščiai, jeigu LULUCF sektorius generuotų ne ŠESD absorbciją, o emisijas. Reglamente taip pat numatyta ir atitikties įsipareigojimams apskaita. Valstybės narės nepritarė Komisijos siūlymui neįtraukti į LULUCF kreditų vertinimą miškų tvarkymo veiklos generuojamos absorbcijos, kadangi taip nebūtų skatinamas miškų sektoriaus absorbcinio potencialo didinimas, kai kurios šalys narės teigė, kad visas LULUCF sektorius turėtų būti labiau įtrauktas į bendrą ŠESD emisijų mažinimo tikslą, todėl būtų tikslinga LULUCF kaip atskirą sektorių įtraukti į naują pastangų pasidalijimo reglamentą.

Kitas Tarybos posėdis vyks rugsėjo 29 d., kuriame bus pateikiami atsakymai į šalių atsiųstus klausimus ir išsakytas pastabas Komisijai, bus dar kartą diskutuojama dėl naujų pastangų pasidalijimo ir LULUCF reglamentų pasiūlymų ir jų poveikio vertinimų.

 

Apklausa

Kaip vertinate Valstybinės miškų tarnybos teikiamas paslaugas?
Kita, prašome įvesti žemiau:
792519002 [{"id":"10","title":"Puikiai","votes":"433","type":"x","order":"6","pct":36.049999999999997,"resources":[]},{"id":"9","title":"Gerai","votes":"163","type":"x","order":"5","pct":13.57,"resources":[]},{"id":"8","title":"Patenkinamai","votes":"126","type":"x","order":"4","pct":10.49,"resources":[]},{"id":"7","title":"Blogai","votes":"155","type":"x","order":"3","pct":12.91,"resources":[]},{"id":"6","title":"Labai blogai","votes":"271","type":"x","order":"2","pct":22.559999999999999,"resources":[]},{"id":"5","title":"Neturiu nuomon\u0117s","votes":"53","type":"x","order":"1","pct":4.4100000000000001,"resources":[]}] ["#ff5b00","#4ac0f2","#b80028","#eef66c","#60bb22","#b96a9a","#62c2cc"] sbar 238 200 /index.php/component/communitypolls/?task=poll.vote MSG_ERROR_NO_SELECTION Please select either existing option or enter your own, however not both. MSG_THANK_YOU_NO_RESULTS COM_COMMUNITYPOLLS_LABEL_ANSWERS Votes ...

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (ang. cookies). Naršydami toliau Jūs patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.